måndag 24 januari 2011

Nu är glada julen slut.........

Ja, det är ju visserligen ett tag sedan det var 20 dag Knut, men som sista grej brukar vi slå sönder vårt pepparkakshus och det blev inte tid till det förrän nu i helgen. 
I denna familjen har vi som tradition att ta sönder pepparkakshuset med buller o bång. Största hammaren plockas fram och sedan turas barnen om att slå. Inget jag rekommenderar för man har hela köket fullt av pepparkakor, kristyr och godis men det är ju en tradition så då får man väl stå ut med det!












 
När all jul är utstädad är det
dags för lite vårblommor!
En promenad i det fina vädret gav
 dessutom en stor bukett videkissar!

Videkissarna räckte även
till en liten krans!
                                          
                                              

5 kommentarer:

  1. Fin fin krans :o)!!
    Är det redan dags?? Får nog försöka ge mig ut...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder på barnen som slår på pepparkakshuset med hammare. :-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha vilken rolig tradition att slå sönder pepparkakshuset med hammare, kan tänka mig att barnen älskar det!!! :)
    Och så är det underbart att se fina vårblommor, nu längtar man bara till vår ju!!!

    SvaraRadera
  4. Hej där!
    Du har fått en award av mig som du kan hämta om du har tid och lust.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du har så mycket trevligt hittepå... Jag har kanske ett uppdrag till dig. Här av dig när du har tid... Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!