lördag 8 januari 2011

Gelehallon


När jag har en stund över i köket kan det se ut såhär i godisskålen
 en stund efter!
Jag håller på att exprementera fram det ultimata gelehallonreceptet.
Har en liten dröm om en egen liten godisfabrik.
Jag är själv (som tur väl är) inte överförtjust i gelegodis, men resten av familjen står gärna till förfogande när det gäller provsmakning!
Men nu har jag en fråga ... 
Är det någon som vet var man kan köpa "gelehallon" i gips som man har för att trycka "formarna" i stärkelsen??? 
Har klurat ut ett sätt att tillverka egna, men det hade ju varit lite enklare att köpa färdiga!!

7 kommentarer:

  1. Om du ska starta en godisfabrik, vill jag bli julgodischef!! Får jag det? Kram Mulle Bus

    SvaraRadera
  2. Cup... det är jättekul att laborera med gelehallon! Kan varmt rekomenderas!

    Ska nog kunna hitta en plats till dig i juletid, mulle

    SvaraRadera
  3. Vad imponerande att du kan göra egna! :) ser jättegott ut

    SvaraRadera
  4. Tack, men det är inte så svårt som det ser ut!

    SvaraRadera
  5. wow, har inte ens tänkt på att man kan göra egna gelehallon!
    är som du inte så jätteförtjust i gelegodisar, men övriga familjen stoppar gärna ner det i gottepåsen.
    Egen godisfabrik låter väldigt spännande! kommer gärna på studiebesök med provsmakning där :)

    SvaraRadera
  6. Vad fina dom är! Hur sjutton gör man egna? :)

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!