lördag 27 november 2010

Prickiga tårtor

 Idag har jag lämnat iväg två prickiga tårtor. Min första svarta tårta är nu avklarad. Färgade marsipanen med svart karamellfärg från Borgeby. Gick kanon!

Tårtorna har samma innehåll, men jag ville göra två olika tårtor som ändå matchade varandra och då fick det bli såhär!
Tårtorna består av:
Ljusa bottnar med vanilj
Bottnarna "blötte" jag med sockerlagen som päronen låg i
Konserverade päron och päron mousse
Mjölkchokladmousse
Spacklad med lite hårt vispad grädde
Täckt med marsipan i svart och rosa



5 kommentarer:

  1. Jättehärliga tårtor! Jag gillar prickar. Snyggt att sätta siffrorna på kanten av tårtan.

    SvaraRadera
  2. Läckert med prickiga tårtor! Snyggt med olika men ändå lika :)

    SvaraRadera
  3. Tack för snälla kommentarer! Blev faktiskt också riktigt nöjd (om man får skryta lite)!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!