fredag 13 augusti 2010

Somrig tårta

Här kommer en riktigt somrig tårta! 
Det blev min födelsedagstårta i juli, men det har inte blivit av att jag lagt ut den tidigare! 
För alla er som är noga med släta kanter på tårtan är väl detta en skräck, men jag gillar faktiskt när tårtor ser lite "bulliga" ut ibland!

Tårtan består av två ljusa bottnar och en chokladbotten.
Mellan dessa ligger det
jordgubbsmousse
skivade flädermarinerade jordgubbar
mörk chokladmousse (byt bara ut mjölkchokladen mot mörk choklad)
Spacklad med jordgubbssmörkräm
Täckta med röd och grön marsipan
Dekorationer i marsipan och spritsad vaniljfrosting

2 kommentarer:

  1. Jag gillar egentligen inte tårta, men denna blev jag sugen på! Jag håller med om att den blir snyggarelite bullig!

    //Sanna

    SvaraRadera
  2. Tack för det. Jag är inte heller speciellt förtjust i tårta, för jag gillar inte ren grädde, så jag har börjat skippa grädden i tårtorna!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!