onsdag 11 augusti 2010

Rosa våningstårta


I morse när barnen lekte som allra bäst passade jag på att göra 20 st söta små rosor till dagens tårta (har ännu inga utstickare, men det står högt på önskelistan). Lite jobb, men de blev väldigt söta. La dem för att torka och gick ut för att hänga tvätt. När jag sedan kom in så stod min lilla "juvel" på sin pall och utropade -mamma, nam nam. Samtliga 20 rosor låg nu i min son mage!
Tyvärr blev det inga rosor på dagens tårta, men jag hoppas att Linnea som fyller 7 år idag blir nöjd i alla fall. Stort Grattis till dig Linnea!

Tårtan består av:
Ljusa bottnar
Fyllda med:
jordgubbssylt-jordgubbsmousse
Spacklade med smörkräm och täckta med vit sugarpaste och rosa jordgubbsmarsipan
Runt tårtan spritsade jag rosa jordgubbsfrosting

6 kommentarer:

  1. Så där ja. :D
    Nu funkar det.
    Vilken smarrig tårta.
    Ska från å med nu sluta slänga alla äggvitor som blir över när jag gör majonäs.
    Hade ingen aning om att de gick å frysa. :D

    SvaraRadera
  2. Tack för det!
    Det går utmärkt att frysa. Jag brukar lägga dem i plastpåse och sedan skriva hur många vitor det är i. Går utmärkt att vispa, men låt dem bli rumstempererade innan.

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken fin tårta! Kan man beställa av dig? Klara-Fina hade älskat att få en sådan fin tårta!

    // Sanna

    SvaraRadera
  4. Hihi... din son var säkert väldigt nöjd. :-)
    Väldigt fin tårta!

    SvaraRadera
  5. Sanna: Jag är inget proffs, men denna tårtan var på beställning så visst kan jag göra en tårta till Klara-Fina. Bara hör av dig när det är dags!

    Erika; Japp, han var väldigt nöjd, men lite besviken när de kom och hämtade tårtan eftersom han inte fick smaka den också!

    SvaraRadera
  6. Hejja Axel! Du är en redig gobit!!
    Och till mamma Sanne säger jag; Tjusig tårta!! Men du kunde väl tagit en bit till sonen innan du lämnade bort den ;o).

    Kram!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!