onsdag 11 augusti 2010

Mjölkchoklad mousse

Mumsig fyllning som räcker till ett lager i en rund tårta.
Passar bra till både ljusa och mörka bottnar och gärna tillsammans med jordgubbar eller hallon.

3 dl vispgrädde
200 g mjölkchoklad

Värm grädde och choklad under omrörning på svag värme
Det får inte koka
När chokladen smält häll upp blandningen i en bunke (som du kan vispa i)
Låt svalna och ställ sedan in blandningen i kylen, gärna över natten eller tills det är riktigt kylskåpskallt
Vispa med elvisp till en fin mousse

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du undrade var jag köpte min päronessens. Jag bor i Linköping och där finns Tårtverkstan som säljer lite aromer. Det märket jag köpt där kommer härifrån:
    http://borgebykryddgard.jetshop.se/
    och där går det att beställa päronessens.
    /Erika

    SvaraRadera
  2. Närmsta "stora" stad till mig är Karlshamn och där finns inte någon som säljer nåt sånt.
    Har beställt från Borgeby innan så jag får väl skicka in en ny beställning för det börjar bli ebb bland mina kryddor och essenser.
    Tack för tipsen!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!