tisdag 27 juli 2010

Nutellacookies

Här kommer ett supersmarrigt recept från aftonbladets kokböcker "Livets Goda" (skrivna av Linnea Seidel). Nutella och jordnötter, som sagt livsfarligt goda!!!

ca 30 st

3 dl vetemjöl
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
100 g smör
2 dl socker
1 ägg
1 dl Nutella
2 dl jordnötter

Sätt ugnen på 175 grader
Blanda de torra ingredienserna
Vispa smör och socker mjukt
Rör i ägget, Nutella och mjölblandningen
Vänd ner jordnötterna
Klicka ut 30 klickar på låt med bakplåtspapper
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min

2 kommentarer:

  1. oj, jag som är ett riktigt nutella-fan. brukar dock knappt våga köpa nån burken av någon mystisk anledning blir tom så fort.... :-) får nog köpa en och baka dessa direkt!

    SvaraRadera
  2. Gillar du Nutella så kan jag varmt rekommendera dessa. De är sååå goda. Jag brukar öppna en burk till dessa kakorna sedan brukar min man och mina småkillar dela på resten av Nutellan eller brun honung som mina killar kallar det!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!