fredag 12 april 2013

Volvo tårta


Förra året, oj va tiden går, fyllde en god vän till oss år.
Han ville ha en tårta och jag fick helt fria händer!
Man kan tycka att det låter jättesimpelt när man får göra precis hur man vill, men det är inte helt lätt för man ska ju helst komma på nåt fyndigt, nytt o kul.
Det första man tänker på när det gäller Rasmus är nog matlagning eftersom han är kock, men jag ville komma på nåt annat så det fick bli nåt från ett av hans fritidsintresse, nämligen bilar och då gärna VOLVO.

Eftersom det var ganska längesedan jag gjorde denna tårtan så kommer jag inte riktigt ihåg vad som är i men jag vet säkert att den är klädd med svart och vit marsipan. 
För att få den lite "däckliknande" runt om tryckte jag ett mönster med en läsköppnare....man tager vad man haver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!