söndag 10 februari 2013

De bästa recepten....

Jag har massor av kokböcker av alla de slag, men det finns en kokbok som definitivt är min bakbibel nummer 1 och det är 7 sorters kakor!
Jag fick den av mamma när jag flyttade hemifrån och även om en del sidor börjar lossna och några uppslag är mer kladdiga än andra så är det ändå denna bok som ja alltid går tillbaka till och kollar recept i. Sedan är det inte helt säkert att jag följer recepten men grunden finns ändå alltid där!
För flera år sedan hittade jag ett fyrklöver och av någon anledning la jag detta klöver i boken på press. Hade kanske varit smartare att lägga det i en bok som sällan används, men troligen låg 7 sorters kakor framme så det blev den och sen dess har det fått ligga kvar. Förra året på bokrean stöd jag och höll i en ny bok, men ibland kan jag vara lite skrockfull så jag behöll min gamla, men inom kort stundar årets bokrea och jag skulle tro att det finns ett nyare exemplar av boken även år, frågan är bara om jag vågar byta ut min gamla trotjänare i år eller om det får bli nån helt annan bok till min samling!
Men om det skulle vara någon där ute som inte har ett exemplar av 7 sorters kakor så köp den för den är värld varenda öre!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!