tisdag 7 december 2010

Bountybitar

Ännu lite julgodis!
Har sett dessa godbitar på flera andra bloggar, men de är så goda så de är väl värda att få många presentationer!

50 g smör
1/2 dl ljus sirap
1/2 dl socker
2 dl grädde
200 g riven cocos


ca 200 g smält choklad gärna ljus
cocos flakes (jag hittade mina i en butik där man blandar sin egen musli)


Klä en avlång bakform med bakplåtspapper
Blanda smör, sirap, socker och grädde i en gryta
Låt sjuda några minuter
Rör ner cocos
Häll upp i formen och tryck ut till en jämn platta
Låt stelna i kylen
Skär i bitar, doppa i choklad och dekorera med cocos flakes

8 kommentarer:

  1. Vilka härliga kokosflingor. Låter gott också istället för den finrivna...

    SvaraRadera
  2. De där skall jag också göra till jul :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, dessa är så goda! Men jag hittade även flera godsaker hos dig!

    SvaraRadera
  4. Gillar också dessa godbtar skarpt!
    Har mer godsaker på lager som väntar på att läggas ut!

    SvaraRadera
  5. Vilka godisar, blir sugen nu kl 06.55 :) Härlig blogg med ,många vackra bilder :)

    SvaraRadera
  6. Ja de här ser så himla goda ut, jag har faktiskt oxå tänkt göra dem i år! Superfina :)

    SvaraRadera
  7. Måste gjort fel,hur det nu är möjligt......:-9 mina gick INTE att skära i bitar...antar att jag kokade det första för kort tid...

    SvaraRadera
  8. Ja det kan vara det annars kan man sätta dem i frysen innan man ska skära dem! Det brukar gå lite lättare då!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!