söndag 7 november 2010

Rugby tårta

Idag blev det ännu en tårta. Denna skulle vara till en kille (min kusins blivande man) som kommer från Irland. Hans stora intresse är rugby, så det fick bli en rugbyboll. Hans önskan var jordgubb och dumle, så det fick bli denna kombinationen!

Ljusa bottnar
Krossade jordgubbar 
Jordgubbsmousse
Vaniljkräm med mycket vanilj och vispad grädde
Täckt med vaniljgrädde, spritsad dumlefluff och vaniljfrosting
Sömmen gjorde jag i marsipan

Stort Grattis till dig Gareth på 30 årsdagen!!

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig tårta! Han måste ha blivit jätteglad! Riktigt smarrig verkar den vara också! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fin! Tålmodigt av dig att spritsa på :o).

    SvaraRadera
  3. Ja det ar ganska mycket spritsande, men det är väldigt roligt!

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig tårta! Jättesnyggt spritsat!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag tittat runt på dina fina bakverk, är så himla imponerad av dina spritstårtor, har aldrig vågat mig på det där, har du nåt tips till mig, som nybörjare i spritsning?
    Kram Emelie

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!