tisdag 9 november 2010

Cake pops med glöggsmak

Ikväll har jag gjort något riktigt kul!
Fick frågan om jag ville visa ett gäng (15-20 st) tonårstjejer hur man gör cupcakes. Det blev två intensiva men superroliga timmar med allt från marsipanrosor i lera, till hallonfluff och massor av strössel. 
För att visa lite vad man kan göra i köket så hade jag med mig några färdiga "cuppisar" för att visa olika varianter, men så hann jag även göra några cake pops eftersom det verkar vara väldigt inne just nu.
Det fick bli några chokladdoppade marshmallows
i bakgrunden också!


Dessa cake popsen fick lite julinspiration!
Jag smulade mjuk pepparkaka och sedan tillsatte jag kall röd glögg tills det blev en lagom konsistens att rulla. 
Sedan fick de stelna i kylen innan jag satte dem på pinnar och doppade dem i Marabou VinterVit. Sedan var det bara att dekorera. 

5 kommentarer:

  1. vad roligt! Det är ju så roligt att dekorera..

    SvaraRadera
  2. Vilkar roliga. Tänk att man kan göra så mycket skoj med lite kaksmulor :)

    SvaraRadera
  3. Ja det är förta gången jag gjorde cake pops på pinne. Det var riktigt skojigt!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!