torsdag 14 oktober 2010

Bad cakeday!

Jag har hört att man kan ha en "bad hairday" 
men igår hade jag en "bad cakeday" (låter fyndigare på engelska)!
Hade beställning på ett gäng cupcakes till en 1 årsdag och en liten 1års tårta.
Min tanke var att göra chokladcupcakes (med dumlesmak) med citronfromage och sedan vit chokladfrosting ovanpå. Muffinsen blev helt OK, men citronfromagen blev kass, skar sig eller nåt, men jag tog beslutet att skippa den och ta tag i chokladfrostingen istället. Lät tyvärr inte chokladen svalna ordentligt innan jag hällde ner den i smeten så frostingen blev alldeles för lös. Spritsningen flöt därför ut lite så de blev INTE så toppiga som jag tänkt mig. 
Ja, ja på med några godisnappar så fick det duga. 
Den lilla tårtan blev i alla fall ok, dekorerade den med en napp gjord i marsipan som blev riktigt fin.
Men när jag skulle ta kort så krachade kameran så det blev inte ens några misslyckade bilder.
Därför blev det inga bilder och inga blogginlägg igår!
Men idag har humöret stabiliserat sig och tänkte därför fira med att lägga ut min första tävling. Den kommer om några minuter!

3 kommentarer:

  1. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag gör rätt nu....antar att det skulle vara en länk till min blogg här som du ville ha.....
    http://www.fysiskamalin.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Nja, inte riktigt Malin. Meningen är att du ska lägga en länk tex i en kommentar på din blogg att du tävlar på min sida. Det hela går ut på att jag sa få lite extra reklam för min blogg på andras bloggar! Men jag lovar att räkna dig till lotteriet!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!