tisdag 30 augusti 2011

Timmy Lamm

Ibland är det tur att man sitter o tittar på Bolibompa med barnen när man ska göra vissa tårtor så man vet vilka figurer de pratar om.
I början av sommaren fyllde Saga 2 år och eftersom en av hennes favoriter är Timmy Lamm så fick det bli en sådan tårta.
Helt lätt var det inte men rätt likt blev det till slut i alla fall!

Tårtan bestod av:
Ljusa bottnar
Ahlgrens bilar fluff
Mjölkchokladmousse
Täckt med vispad grädde och marsipan i olika färger

 Grattis Saga på 2 års dagen 
(i efterskott)

5 kommentarer:

  1. Jätteesöt tårta! Man ser direkt att det är det charmiga lilla fåret! :)

    SvaraRadera
  2. Åh så fin! Snart måste jag också börja fundera ut nån tårta till dotterns tre-årskalas. Ahlgrens bilar fluff låter som en bra fyllning, den idén tror jag nog jag lånar av dig :). (fast utsidan av tårtan lär nog bli betydligt enklare än dina barntårtor ;)).
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det syns, för mina killar hade ingen aning om vem det var..... men jag tror de drev lite med mig!

    Annie- Ja Ahlgrens bilar är riktigt gott men ganska sött så jag skulle nog köra jordgubbar eller ev en chokladmousse till för att balansera upp det söta! Det är inte så svårt som det ser ut att göra utsidan. Testa, det fixar du galant!

    Kram / Sanne

    SvaraRadera
  4. Nämen jisses vilken söt tårta!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!