tisdag 19 oktober 2010

Pippis Pepparkakor

Nu står årets första pepparkaksdeg i kylen och väntar på att bli gräddad! Var tvungen att provbaka ett par, det luktar ju så gott. Min store kille sprang genast o hämtade sin julskiva, så det bakades pepparkakor till
 "Nu e de jul igen"!
Den största anledningen till detta något tidiga julbak är att min lille son fyller 2 år på torsdag, när jag frågade vad han ville bjuda på så blev det "Pippikakor". Han ville dessutom kavla på golvet, men där gick gränsen även för mig! Funderar på att värma lite glögg till kvällens provsmakning!
Receptet (som är ett riktigt gammalt och beprövat) kommer lite närmre jul för det kommer att bakas många gånger till innan jul!
O, tänk på att det är bara 65 dagar kvar tills tomten kommer o knackar på vår dörr!

5 kommentarer:

  1. Jag längtar till julen!!!
    Vad härligt med pepparkaksbak redan nu. Jag tycker ni ska ta lite glögg till pepparkaksprovningen. Skrattade här för mig själv när jag läste att han ville kavla på golver... de är för söta de små barnen. :-)

    SvaraRadera
  2. Sitter på röva i soffan och skulle behöva en STARK glögg. Är sååå trött efter att ha grupparbetat...

    SvaraRadera
  3. Men så härligt!! Längtar jag med kan jag lova :) ang nyponmjölet, så köper jag det i hälsokosten. Kostar en slant, men det är så pass drygt att det räcker till nyponsoppa hela vintern! Annars förmodar jag att det går utmärkt att plocka själv och torka.
    Jättekul med en utmaning, klart jag antar den :)

    SvaraRadera
  4. Ska bli gott med "Pippikakor" när vi kommer och "kalasar" på torsdag. Hoppas de inte är slut.Det finns ju ett och annat "kakmonster" i familjen
    mommo o moppa

    SvaraRadera
  5. Jag älskar pepparkakor, och pepparkakor i Pippiform vem vill inte ha det!

    SvaraRadera

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!