onsdag 8 april 2020

Daimtårta


Jag må han leva....
Japp idag fyller han år, min (lille) store pojk blir 14 år idag. 
Firandet blir väl sådär, dels för att världen ser ut som den gör och dels för att födelsedagsbarnet ska på scouterna, nästa barn på fotboll o den tredje på dans.
Japp ibland blir det så men före o efter alla aktiviteter ska du firas rejält av familjen. 

O vad önskar sig då en 14 åring för tårta.
Jo daimtårta. 
Gärna den köpta Almonys daimtårta. 
Det tar ju lite emot för en baktokig morsa att köpa tårta så därför har jag nästan lyckats med att härma den köpta.
Men det får nog bli några försök till innan den blir helt godkänd.
Men jag kan avslöja att provsmakade råder det inte brist på i denna familjen. 

Massor av Grattis Emil på Din dag!



Denna tårtan som är på bilden har jag bakat efter detta recept men bytt ut nougaten ovanpå nog krossad Daim.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer och tankar är alltid välkomna!